Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Myslíte si, že jste si koupili novou SIM kartu? Omyl.

Můj příběh začal asi před deseti lety, kdy jsem si na poštovní přepážce koupil SIM kartu jednoho ze tří operátorů. V té době jsem se rozhodl změnit staré číslo a nové dávat s větším rozmyslem. Byla to karta na kreditové dobíjení, což mi vyhovovalo pro příjemnou anonymitu a soukromí. Přesto netrvalo dlouho a mé číslo již měli všichni známí i kamarádi. A v té době začal příběh plný paradoxů a neuvěřitelných příhod...

Přibližně po jednom měsíci zvoní telefon v průběhu velmi pozdní noci, spíše už rána. Na druhém konci se ozve: "Jirko ty v**e, pojď sem pro nás, protože jsme vožralý až na plech". Překvapen tónem mluvy, který mnoho mých kamarádů nepoužívá a také proto, že koneckonců nejsem Jirka, pokusil jsem se na přiospalý automacký režim vysvětlit, že se patrně jedná o omyl, a aby si volající i přes očividně dvojité vidění vyťukal správné číslo na mobilu. K mému údivu po znovu upadnutí do hlubokého spánku se vyzvánění opakovalo se stejným tónem i obsahem.

Celé věci jsem se druhý den musel zasmát. Jak se ukázalo, netrvalo to dlouho a na mém novém čísle přibývalo několik zmeškaných hovorů od neznámých čísel. Protože mám ve zvyku při nepřijatém hovoru volat zpátky, dozvěděl jsem se, že bych si měl vyzvednout ty akvarijní rybičky, které mám objednané z Afriky. Protože jsem někdy impulzivní vtipálek, pídil jsem se co je to za odrůdu a kolik za ně zaplatím. To všechno i přesto, že se nejmenuju Jirka, nemám akvárium a o rybičkách toho vím jen tolik, že některé jsou dobré k obědu.

Po sléze se ukázalo, že Jirka Z. má opravdu velké množství kamarádů, kteří na něj 24 hodin denně a 7 dní v týdnu myslí. Byl pravděpodobně zaměstnán natolik, že při své roztržitosti nikomu ze svého okolí nestačil změnu svého telefonního čísla nahlásit. Alespoň tak jsem si to v té chvíli myslel...

Asi bych nad celou záležitostí mávl rukou, pokud by se hovory mylnému adresátovi stále dokola neopakovaly. Někdy jsem se představil Jirka a povídal si o věcech kterým nerozumím a o lidech které neznám. Jindy jsem na rozhovory s neznámými lidmi neměl čas a ani chuť.

Vše ale vygradovalo před několika roky, kdy mi začali volat relativně drsným tónem vymahači dluhů, leasingové společnosti, banky apod. se sdělením, že jsem dlužníkem a jak budu své dluhy platit. To už mi do smíchu nebylo, přestože nejsem v kůži dotyčného pána, tak na mě nepříjemný lidský osud dýchl přes sluchátko telefonu. 

Celá situace ukazuje na absurdity toho, že si člověk zakoupí SIM kartu a "nové" telefonní číslo. Nejsem sice odborník v oboru, ale předpokládám, že 10 miliónový národ by nemělo být problém pokrýt unikátními kombinacemi telefonních čísel, vždyť co jedno předčíslí to 1 milión kombinací.

Jako podnikatel si nemohu dovolit bez následných komplikací změnit své telefonní číslo. A tak často volám zmeškané hovory zpět a upřímně se někdy nestačím divit, na jaké pohledávky "váženého" Jirky Z jsem se to dovolal. Zejména hovory na placených linkách splátkových institucí, jejichž čísla a následné nekonečné čekání jejich chytrých automatů v mém telefonu nahání děs a hrůzu a již mě za ty roky něco stálo.

Tak pozor na to...

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Otakar Voříšek | středa 28.1.2015 6:30 | karma článku: 18,47 | přečteno: 1696x
  • Další články autora

Otakar Voříšek

Jezdíš podle předpisů? Padej do pravého pruhu.

Každý den při jízdě autem se setkávám s takovým zvláštním jevem, nad kterým jsem se v myšlenkách pozastavil až dnes. Při jakémkoliv rychlostním omezení na vícepruhové silnici není záhodno jet podle předpisů v pruhu levém.

12.12.2018 v 17:10 | Karma: 22,84 | Přečteno: 1246x | Diskuse| Cestování

Otakar Voříšek

Uprchlíci a úvaha o lidské lidskosti

Kdyby mi včera někdo řekl, že budu psát článek právě na toto téma, nevěřil bych mu ani za mák. Když o tom tak přemýšlím, nikdy jsem na to téma veřejně nepublikoval ani větu a ani doma o tom nemluvíme, jen vnitru se honí emoce.

24.2.2016 v 13:17 | Karma: 33,91 | Přečteno: 1958x | Diskuse| Společnost

Otakar Voříšek

Na poslední soutěži MMČR v rally - Rally Purum Příbram 2014

Opět po roce se mi naskytla příležitost fotografovat nejprestižnější šampionát v rally, který se v náší republice jezdí. A tak jsem se s akreditací fotografa vypravil na Rally Příbram. Mohu říci, že soutěž byla skvěle zorganizovaná a i přestože již před začátkem bylo rozhodnuto o mistru republiky - Václav Pech a Petr Uhel, rozhodně z pohledu fotografa u trati se jednalo o zajímavé závody.

17.10.2014 v 18:20 | Karma: 6,69 | Přečteno: 301x | Diskuse| Sport

Otakar Voříšek

Jak mi městská policie "odcizila" automobil...

Nepřál bych asi nikomu z Vás zažít pocit, který jsem zažil jeden neuvedený pátek, poslední den před víkendem. Vylézáte před svůj dům, berete si klíčky od auta a najednou koukáte jak z jiného vesmíru a Váš automobil nikde. Myšlenky o vlastní špatné krátkodobé paměti střídají myšlenky s katastrofálnějšími scénáři. Vaše tělo se rozklepe a není schopné se absolutně soustředit.

15.10.2013 v 13:32 | Karma: 23,35 | Přečteno: 1420x | Diskuse| Společnost

Otakar Voříšek

Á zase nějaká akční cena...

Někdy si říkám, že vlastně ani nemusím chodit do divadla. Vždyť já se nestačím kolikrát divit od rána do večera. Dnes bych napsal takový krátký rýpací blog o akcích a akčních cenách.

10.10.2013 v 12:44 | Karma: 14,41 | Přečteno: 1052x | Diskuse| Ekonomika
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Přes Česko jdou bouřky s krupobitím. Zaplavené ulice, desítky výjezdů hasičů

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  16:07

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padají i kroupy. Při bouřkách a dešti může od...

Pětiletá holčička se ztratila při výletě na Šumavě, ušla dva kilometry

6. května 2024  15:50

Po pětileté holčičce pátrali v neděli dopoledne policisté, horská služba i vrtulník. Dívka se...

Když se běží pro miminka do dlaně. Pohyb pomáhá předčasně narozeným dětem

6. května 2024  15:20

Tak malé, že se vám vejdou do dlaně. Řeč je o předčasně narozených dětech, které stráví začátek...

V predátorských titulech publikovala i Nerudová. Bylo to dávno, hájí se

6. května 2024  15:16

Danuše Nerudová je lídr kandidátky STAN a také aspiruje na post europoslankyně. Česko by ráda...

  • Počet článků 21
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1548x
Rád se dívám na svět kolem sebe a o to co se mi líbí nebo nelíbí bych chtěl vtipnou formou upozorňovat ostatní čtenáře popřípadě připustí-li to je přivést k zamyšlení.

Seznam rubrik